Verankeringstechniek
Foto door Å tefan Å tefančƭk op Unsplash

Heb je ooit gehoord van de verankeringstechniek? Als u ook iets verkoopt (product of dienst), dan moet u bekend zijn met deze methode, die veel gebruikt wordt in de marketing! Dankzij dit alles zal het u zeker lukken om uw omzet te verhogen. Ik praat daarom graag met u over de verankeringstechniek van uw tarief, maar laten we eerst eens kijken wat het is.

Wat u moet weten over de verankeringstechniek

De verankeringstechniek wordt veel gebruikt in de marketing, maar laten we hier, om te begrijpen wat het is, eerst eens kijken naar het verankeringseffect. Wanneer we een commercieel aanbod doen, geven we de klant een ankerpunt (algemeen bekend als: benchmark). Dit anker zal op de een of andere manier invloed hebben op de beslissing van de consument.

Wat ons hier interesseert is de verankeringstechniek voor uw "tarief". In dit geval is de referentie de "prijs". Deze prijs wordt aangeboden aan de klant, maar op geen enkele manier; er zit een trucje in om uw aanbod interessant te maken.

Verankeringstechniek
Foto door Ben Dutton op Unsplash

Een concreet voorbeeld van een verankeringstechniek

De definitie is zeker een beetje technisch, maar om het een beetje concreter te maken, laten we een paar voorbeelden nemen. Bovendien worden we dagelijks geconfronteerd met het verankerende effect. Inderdaad, elke schatting die anderen ons aanbieden (over het algemeen is het een waarde: prijs, duur, etc.) beĆÆnvloedt ons.

Om preciezer te zijn, voordat we een schatting maken, geven we meestal meteen een waarde toe. Er wordt echter wel op gelet dat dit laatste dicht bij de werkelijke waarde ligt (als anker natuurlijk).

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

Verankeringstechniek
Foto door Alexandre Godreau over Unsplash

Invloed van de verankeringstechniek op uw klant

De verankeringstechniek is, mits goed uitgevoerd, voordelig voor uw verkoop. Potentiƫle klanten zijn onmiddellijk bereid om te betalen, waardoor de hoeveelheid aangekochte producten of diensten dienovereenkomstig toeneemt. Meestal gebeurt dit tijdens promoties: de hoeveelheid te kopen artikelen is beperkt terwijl de prijs wordt afgetrokken.

Dus hier zijn enkele tips die u zeker zullen helpen bij uw afspraken met klanten:

  • De klant zal u vragen stellen bij het beschrijven van de service die hij/zij zoekt. Je moet dan meteen nadenken over de prijs, en als je geen idee hebt, typ je gewoon hoger (de verankeringstechniek speelt hier een rol: je werpt het anker!).
  • Waarom moet je hoger typen dan je gebruikelijke tarief? Het is voor de veiligheid, natuurlijk! Zeker als u merkt dat de vraag van de klant nogal ingewikkeld is.
Verankeringstechniek
Foto door Ganapathy Kumar op Unsplash
  • Wacht tot je zijn reactie ziet. Als het goed is, goed voor je! U kunt verder gaan met de volgende stap. Doe het nodige onderzoek, zodat u uw klant kwaliteitswerk terug kunt geven.
  • U bent nu in de offertefase! Daar moet je de prijs die je eerder hebt voorgesteld verlagen; doe het goedkoper dan gepland. Zo bent u er zeker van dat u de handtekening voor de offerte ontvangt, maar de klant zal zeer tevreden zijn.

Conclusie
Dus, heeft u zin om de verankeringstechniek te gebruiken voor uw volgende afspraak? Ik praat er kort over in een van mijn YouTube-video's.

YouTube: De verankeringstechniek voor uw tarief

YouTube link: https://youtu.be/4BMQ9SCxTrU

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog tips gevonden die ik misschien vergeten ben tijdens het schrijven? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Prins Happy Desk
Kevin Prins, Happy Desk Manager

De meeste ondernemers hebben een ineffectieve website zonder duidelijke boodschap. Dus ik heb een 5-stappen-proces gemaakt dat is het creƫren van een aangepaste en aangesloten website om uw web succes te maken. Zie Happy Desk

Ben je freelance? Word lid van onze Webflow-community. We praten over de website, het ontwerp, het bedrijfsleven, enz. De gemeenschap groeit en zal u veel advies kunnen geven om uw bedrijf te ontwikkelen. Het is deze kant op.

Schrijf je in en check outMy online methode.

Hallo šŸ‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

13/8/2020

Inhoud vs. Ontwerp: Waar te beginnen?

Meestal werken we aan het visuele voor de inhoud en niet andersom. Alleen, heb je nagedacht over het resultaat als we de inhoud voor het ontwerp maken?

Ik ben geĆÆnteresseerd
13/8/2020

Hoe verander je het Open Graph-beeld op sociale netwerken?

Wat is de Open Graph afbeelding. Waarom is het belangrijk? Hoe wijzigt u de Open Graph afbeelding van uw pagina op Webflow? Ontdek hier de antwoorden.

Ik ben geĆÆnteresseerd
10/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geĆÆnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĆÆnteresseerd!