positie innemen
Foto door RubĆ©n BagĆ¼Ć©s op Unsplash

Wilt u dat uw naam (of die van uw merk, bedrijf, product...) in de eerste zoekresultaten op Google verschijnt? Het is mogelijk, maar je moet geduld hebben. Positionering kost wel tijd. Maar hoe doe je dat?

Tips om jezelf te positioneren in de Google-resultaten

Voordat je de sprong waagt, moet je een studie doen. Bepaal eerst de markt waarin u zich wilt positioneren. Heeft u een bepaalde passie of knowhow die u onderscheidt van anderen? Als je eenmaal hebt besloten over het onderwerp waar je aan gaat werken, moet je de wedstrijd analyseren. Het concept is om geĆÆnspireerd te worden door wat ze hebben gedaan. Je moet echter voorkomen dat je hun strategie domweg kopieert. In plaats van jezelf voort te stuwen, zal het je alleen maar in de menigte duwen. Om u te helpen, kijk eens goed naar de situatie: welke diensten zijn nog niet op de markt, maar die zouden alles op zijn kop kunnen zetten (voorgoed, in ieder geval)?

Nu de ideeƫn zijn ingevoerd, moet u in actie komen. Er zijn duizend en ƩƩn manieren om jezelf te positioneren; er zijn verschillende hulpmiddelen ontworpen voor dit doel (sommige zijn gratis, andere vereisen betaling). U kunt bijvoorbeeld door middel van Facebook-advertenties, natuurlijke referencering en vele andere SEO-technieken. Hoe dan ook, het is een echte investering. Maar is het echt de moeite waard? Dat is de vraag...

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

positie innemen
Foto door Andrzej Kryszpiniuk op Unsplash

Waarom zou je een standpunt innemen?

Een goede positionering betekent zichtbaar zijn. Dit betekent dat er veel mogelijkheden voor u openstaan. Vooral omdat het zien van uw pagina goed gerefereerd, ver van de menigte, onmiddellijk een positieve invloed zal hebben op de internetgebruikers. Het is zelfs bewezen dat het menselijk brein gemakkelijk informatie vasthoudt die wordt benadrukt, datgene wat als "essentieel" wordt beschouwd.

Vandaar het belang om iets heel specifieks te ondernemen. Als u een dienst of een product op een zeer algemene manier aanbiedt, is er geen kans dat het zich zal onderscheiden van de menigte, dat mensen het gemakkelijk zullen onthouden.

positie innemen
Foto door Nathan McBride op Unsplash

Een oefening is nodig

Wil je meteen aan de slag met je project? Doe dan eerst deze oefening: stel jezelf deze vier vragen:

1. Welke diensten bestaan nog niet in markt X en welke zouden de positionering als leider kunnen vergemakkelijken?

2. Wat zijn de modieuze onderwerpen?

Onlangs nog was Instagram zo in de mode. Iedereen meldde zich toen aan. Het was de tijd om er gebruik van te maken om hen (vooral aan specifieke beĆÆnvloeders) iets interessants aan te bieden, zoals het maken van een website voor hen.

3. Is er al een belanghebbende in deze sector? Zou het mogelijk zijn om er inspiratie uit te putten?

Erdoor geĆÆnspireerd worden is Ć©Ć©n ding, iets meer voorstellen is iets anders!

positie innemen
Foto door Fabian Struwe op Unsplash

4. Maakt mijn project me bang?

Als dat zo is, beschouw het dan als een goede zaak. Het is zelfs normaal. Het zorgt ervoor dat je meer onderzoek wilt doen. En denk aan de voordelen die je krijgt: meer vooruitzichten, bijvoorbeeld.

Conclusie
Positionering betekent meer mogelijkheden! Nu je weet hoe je het moet aanpakken, hoef je deze tips alleen maar naar de letter toe te passen. En vergeet niet deze oefeningen te doen!

YouTube: Waarom is het belangrijk om jezelf te positioneren

YouTube-link: https://youtu.be/9P6P8GZjx5w

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog tips gevonden die ik misschien vergeten ben tijdens het schrijven? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Prins Happy Desk
Kevin Prins, Happy Desk Manager

De meeste ondernemers hebben een ineffectieve website zonder duidelijke boodschap. Dus ik heb een 5-stappen-proces gemaakt dat is het creƫren van een aangepaste en aangesloten website om uw web succes te maken. Zie Happy Desk

Ben je freelance? Word lid van onze Webflow-community. We praten over de website, het ontwerp, het bedrijfsleven, enz. De gemeenschap groeit en zal u veel advies kunnen geven om uw bedrijf te ontwikkelen. Het is deze kant op.

Schrijf je in en check outMy online methode.

Hallo šŸ‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

7/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geĆÆnteresseerd
5/8/2020

Hoe de deadlines van een website te beheren?

Als u, net als ik, niet in staat bent geweest om de deadlines van een website te beheren, zal dit artikel over mijn fouten en de manier waarop ik ermee omging u zeker interesseren.

Ik ben geĆÆnteresseerd
3/8/2020

Waar vind je in 2020 inspiratie voor je webproject?

Je hebt al je inspiratie uitgeput en je zoekt momenteel naar een manier om in 2020 inspiratie op te doen voor je webprojecten?

Ik ben geĆÆnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĆÆnteresseerd!