bijeenkomsten organiseren
Foto door Steve Johnson over Unsplash

De beste manier om productief te blijven in een dag is om te weten hoe je afspraken moet organiseren. Maar het is niet gemakkelijk. Hoe vindt u een tijdsspanne die niet alleen bij u past, maar ook in het schema van uw contactpersoon? Ik zal mijn ervaring met je delen:

Waarom afspraken organiseren?

Als je niet goed georganiseerd bent, verspil je je tijd. U moet alle verzoeken van uw potentiƫle klanten accepteren, zelfs als u niet echt beschikbaar bent... Misschien heeft u al een project te verzorgen, maar toch biedt uw contactpersoon u een afspraak aan op een kritiek moment. Uit angst hem of haar teleur te stellen, of omdat je hoopt op een nieuwe samenwerking, heb je geen andere keuze dan te accepteren.

Een afspraak duurt echter meestal een half uur. Als je eenmaal hebt nagedacht over je project (wetende dat je een pauze van 30 minuten hebt genomen), is het moeilijker om je te heroriƫnteren... Daarom is het een goed idee om je vergaderingen goed te organiseren!

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

bijeenkomsten organiseren
Foto door Alexander Schimmeck op Unsplash

2 tips om afspraken te organiseren

Je kunt leren van wat ik heb gedaan. In ieder geval heb ik een ongeƫvenaarde verbetering van mijn productiviteit gezien sinds ik deze techniek heb toegepast: het in tweeƫn delen van mijn dag. In de ochtend zorg ik voor mijn huidige projecten. In de middag, meestal van 14.00 tot 16.00 uur, besteed ik het aan afspraken.

Een van de bekendste instrumenten voor het organiseren van afspraken is de kalender. Daarnaast gebruik ik momenteel een acuĆÆteitsplanning. Ik geef toe dat het verschil tussen deze twee platforms niet erg duidelijk is. Het concept is voor beide even eenvoudig: u deelt de link van uw kalender met uw potentiĆ«le klanten. Ze zullen dan de dag kiezen die bij hen past.

bijeenkomsten organiseren
Foto door gustavo centurion op Unsplash

Wanneer hij een bepaalde dag heeft gekozen, op een tijdstip dat u beiden goed uitkomt, ontvangt u een bericht. Dus je hoeft je alleen maar voor te bereiden op het interview!

Beperk uw afspraken

Ik beperk mijn afspraken tot ongeveer 30 minuten. Dus, in een halve dag, kan ik maximaal 4 personen ontvangen. Bovendien is bewezen dat te lange afspraken nutteloos zijn. Het menselijk lichaam heeft eigenlijk maar een aandachtscyclus van 20 minuten. Bovendien vermijdt u, door het vastleggen van een precieze planning voor uw afspraken, dat u uw tijd verspilt (noch u, noch uw gesprekspartner). Dit zal jullie beiden dwingen om ter zake te komen.

Dit betekent echter niet dat u uw afspraken moet beperken tot 30 minuten. Voor virtuele afspraken is dit ideaal. Maar persoonlijke ontmoetingen kunnen meer dan 30 minuten duren. Als u denkt dat uw interview waarschijnlijk langer zal duren, kunt u altijd een koffie, lunch... aanbieden aan uw potentiƫle klant (als uw agenda en die van uw gesprekspartner het toelaten, natuurlijk!).

bijeenkomsten organiseren
Foto door Steve Johnson over Unsplash

Conclusie
Het organiseren van afspraken brengt alleen maar voordelen met zich mee. Als je nog nooit hebt nagedacht over het gebruik van tools voor het maken van afspraken, raad ik je ten zeerste aan om aan de slag te gaan. Het zal je niet alleen productiever maken, maar het zal je ook meer vrijheid geven!

YouTube: Hoe organiseer je afspraken?

bijeenkomsten organiseren
Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog tips gevonden die ik misschien vergeten ben tijdens het schrijven? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Prins Happy Desk
Kevin Prins, Happy Desk Manager

De meeste ondernemers hebben een ineffectieve website zonder duidelijke boodschap. Dus ik heb een 5-stappen-proces gemaakt dat is het creƫren van een aangepaste en aangesloten website om uw web succes te maken. Zie Happy Desk

Ben je freelance? Word lid van onze Webflow-community. We praten over de website, het ontwerp, het bedrijfsleven, enz. De gemeenschap groeit en zal u veel advies kunnen geven om uw bedrijf te ontwikkelen. Het is deze kant op.

Schrijf je in en check outMy online methode.

Hallo šŸ‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

13/8/2020

Inhoud vs. Ontwerp: Waar te beginnen?

Meestal werken we aan het visuele voor de inhoud en niet andersom. Alleen, heb je nagedacht over het resultaat als we de inhoud voor het ontwerp maken?

Ik ben geĆÆnteresseerd
13/8/2020

Hoe verander je het Open Graph-beeld op sociale netwerken?

Wat is de Open Graph afbeelding. Waarom is het belangrijk? Hoe wijzigt u de Open Graph afbeelding van uw pagina op Webflow? Ontdek hier de antwoorden.

Ik ben geĆÆnteresseerd
10/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geĆÆnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĆÆnteresseerd!