aanmaningslimiet voor klanten
Foto door Austris Augusts op Unsplash

De aanmaningslimiet van de klant, heb je daar ooit van gehoord? Heb je ooit een potentiƫle klant gedumpt?

  • Ja? Hoeveel keer? Ik ben benieuwd naar šŸ™‚
  • Nee? Dan ben je net op tijd! In dit artikel wordt uitgelegd of er een limiet is aan het aantal klantenherinneringen.

Aanmaningslimiet voor klanten: welk nummer moet ik aanhouden?

Eigenlijk is er geen kant-en-klare regel over de aanmaningslimiet van de klant. Of je hem nu 5 of 6 keer (of zelfs meer) wilt herinneren, het maakt niet uit. Je moet gewoon oppassen dat je hem niet lastigvalt šŸ˜ het zal hem afschrikken.

aanmaningslimiet voor klanten
Foto door Volkan Olmez op Unsplash

Om u te helpen, hier zijn de houdingen die u moet aannemen:

  • beleefd zijn
  • mooi zijn
  • als je het gevoel hebt dat hij niet kan praten, laat hem dan een andere dag herinneren.

Dat doet me denken aan een klein verhaal, mijn ervaring met de aanmaningslimiet van de klant.

Mijn ervaring in de opvolging van klanten

Vorig jaar heb ik met een potentiƫle klant gehandeld. Ik legde hem uit wat ik deed, en hij vertelde me wat hij wilde dat ik deed. De discussie is goed verlopen. Ik stuurde hem dan een paar dagen later een schatting. Natuurlijk heeft hij het ontvangen, maar... ik heb geen antwoord meer gekregen (behalve een ontvangstbevestiging van de schatting).

Als je in mijn schoenen stond, wat zou je dan gedaan hebben? Geef je het op? Nee, ik zou je niet adviseren om dat te doen. Doe het nog eens, nu het nog kan. Zolang hij je niet heeft gezegd hem niet meer te bellen of te e-mailen, heb je alle recht om dat te doen. Maar afhankelijk van uw klant, is het aan u hoe u het doet, hoe vaak u het doet...

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

aanmaningslimiet voor klanten
Foto door James Orr op Unsplash

Dus laten we teruggaan naar het verhaal. Dus ik herinnerde hem eraan. Toen ik voelde dat het niet het juiste moment was, heb ik hem niet lang vastgehouden. Maar vergeet niet: als u een herinnering oproept (of herinneringsmails stuurt), doe het dan niet zonder reden. Breng hem iets extra's, iets waarin hij geĆÆnteresseerd is.

Dus, toen ik hem belde, raad eens? Hij zei dat hij eerst met andere instanties zou overleggen voordat hij iets zou beslissen. En toen gingen er drie maanden voorbij. Ik heb me natuurlijk op andere projecten gericht. Op een gegeven moment besloot ik hem terug te bellen, en toen ging hij uiteindelijk akkoord.

Dit alles om te zeggen dat je moet volhouden. Uw inspanning zal altijd zijn vruchten afwerpen, op een of andere dag. Laat een klant nooit in de steek omdat hij uw e-mails of telefoontjes niet beantwoordt. Zoals ik aan het begin van dit artikel al zei, bestaat er niet zoiets als een klantenlimiet.

aanmaningslimiet voor klanten
Foto door Toa Heftiba op Unsplash

Wat zijn de voordelen van het herintroduceren van uw potentiƫle klanten?

Daar vertelde ik je een positieve ervaring (er staat nog een ander verhaal in de volgende video, nog steeds met een mooi einde). Wat als het je niet lukt om een contract te krijgen na een dozijn heropstarten? Wees niet ontmoedigd. Onthoud: "Ć©Ć©n verloren, tien gevonden".

Zeg tenminste tegen jezelf dat je hebt gedaan wat je moest doen. Is dat niet beter dan twijfelen? Als je niet het juiste hebt gedaan, vraag je je nog lang af: "Wat had er kunnen gebeuren als ik dat vooruitzicht weer had opgevoed?"

Conclusie
U weet het zeker: het is onmogelijk om 100% van uw prospects om te zetten in klanten, maar u geeft uzelf in ieder geval de beste kans door geen klantenherinneringslimiet op te leggen! En dat is niet onbelangrijk.

Wilt u nog een van mijn ervaringen met de opvolging van klanten kennen? Ga naar mijn YouTube-kanaal, en bekijk de video: DO CUSTOMER RELAUNCHES HAVE A LIMIT?

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog tips gevonden die ik misschien vergeten ben tijdens het schrijven? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Prins Happy Desk
Kevin Prins, Happy Desk Manager

De meeste ondernemers hebben een ineffectieve website zonder duidelijke boodschap. Dus ik heb een 5-stappen-proces gemaakt dat is het creƫren van een aangepaste en aangesloten website om uw web succes te maken. Zie Happy Desk

Ben je freelance? Word lid van onze Webflow-community. We praten over de website, het ontwerp, het bedrijfsleven, enz. De gemeenschap groeit en zal u veel advies kunnen geven om uw bedrijf te ontwikkelen. Het is deze kant op.

Schrijf je in en check outMy online methode.

Hallo šŸ‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

7/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geĆÆnteresseerd
5/8/2020

Hoe de deadlines van een website te beheren?

Als u, net als ik, niet in staat bent geweest om de deadlines van een website te beheren, zal dit artikel over mijn fouten en de manier waarop ik ermee omging u zeker interesseren.

Ik ben geĆÆnteresseerd
3/8/2020

Waar vind je in 2020 inspiratie voor je webproject?

Je hebt al je inspiratie uitgeput en je zoekt momenteel naar een manier om in 2020 inspiratie op te doen voor je webprojecten?

Ik ben geĆÆnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĆÆnteresseerd!