de 15-seconden regel...
Foto door Liana Mikah op Unsplash

Bent u op de hoogte van de 15-seconden-regel? Het is een concept dat Seth Godin in zijn boek This is marketing schreef. In feite, als je geĂŻnteresseerd bent in het, kun je het krijgen op Amazon. Wat mij betreft, zal ik je vertellen wat het is. Ik geef u ook het belang van het respecteren van deze regel en een paar tips die u zullen helpen.

Wat is de 15-seconden regel?

In 15 seconden moet u de aandacht van de lezers trekken! Maar hoe? Eenvoudig, maar delicaat: ga niet om de cirkel heen, maar kom ter zake. Met andere woorden, u moet snel laten zien wat u doet/uw diensten/producten op de eerste pagina van de site (of in ieder geval in de eerste regels van elke pagina van de website).

Als uw site niet duidelijk genoeg is, zullen bezoekers niet lang blijven. Ga in hun schoenen staan. Als ze op het internet surfen, is dat waarschijnlijk omdat ze op zoek zijn naar iets specifieks. Als uw site niet bevat wat ze zoeken, zullen ze daar hun tijd niet verspillen; ze zullen gewoon elders zoeken.

Daarom is het van groot belang om zo snel mogelijk hun aandacht te trekken. Over 15 seconden zouden ze al een idee moeten hebben van wat u voorstelt.

de 15-seconden regel...
Foto door Andrii Podilnyk op Unsplash

Waarom moeten we de 15-secondenregel respecteren?

Seth Godin praat er uitgebreid over in zijn boek, maar ik zal alleen met u praten over de hoofdlijnen die ik me herinner en die mij kenmerkten. Hoe dan ook, alles is zeer interessant, vooral voor ons webdesigners. Laat het me uitleggen:

Momenteel zijn er een groot aantal websites op het web. Het is dus moeilijker en gecompliceerder om zich van anderen te onderscheiden.... Maar het is heel goed mogelijk dankzij de 15-secondenregel.

Vooral omdat de opkomst van de mobiele telefonie ten koste gaat van de PC's. Inderdaad, smartphones worden twee keer zoveel gebruikt als computers om op het web te surfen. Natuurlijk is het handig om met een mobiele telefoon op het internet te surfen. Maar in het gezicht van dit, zullen de website-ontwerpers zorgvuldiger moeten zijn; zelfs op mobiele telefoons, moeten websites nog aantrekkelijker zijn. De 15-secondenregel is dus nog steeds van toepassing!

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

de 15-seconden regel...
Foto door Toa Heftiba op Unsplash

Hoe doe je dit?

U bent waarschijnlijk niet op de hoogte van het bestaan van de...:

  • headline court ;
  • lange kop.

Alles hangt af van deze twee elementen.

De korte kop bevat, zoals de naam al aangeeft, slechts een paar tekens. Zoals elke titel moet het opvallend en aantrekkelijk zijn.

Wat de lange krantenkop betreft, die moet aan een bepaalde regel voldoen. Op het eerste gezicht lijkt het een lange, saaie zin. Als je ooit zo gedacht hebt, denk dan nog eens na! Vergeet niet dat de lange (en korte) krantenkop een grote impact kan hebben op bezoekers. In feite is het verdeeld in drie grote delen:

  1. de aard en de aard van het probleem waarmee internetgebruikers te maken kunnen krijgen
  2. het plan, de oplossing die u hen voorstelt....
  3. het doel
de 15-seconden regel...
Foto door Allie Smith op Unsplash

Laten we een heel concreet voorbeeld nemen. We hoeven niet verder te gaan, ga gewoon naar de happydesk homepage. Zie je de lange krantenkop?

  1. het eerste deel: uw bedrijf heeft geen minuut te verliezen...
  2. het tweede deel: happydesk is een 5-stappen proces.......
  3. tot slot, de derde: positioneer jezelf als een leider in je markt

Conclusie
Nu je weet wat de 15-seconden-regel is, is er geen excuus meer voor een onaantrekkelijke site. Zoals we zojuist hebben gezien, is dit concept van het grootste belang. Ik heb je zelfs laten zien hoe je het moet doen;)

YouTube: De 15-seconden regel

YouTube link: https://youtu.be/xyFUKkvN2D0

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog tips gevonden die ik misschien vergeten ben tijdens het schrijven? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Prins Happy Desk
Kevin Prins, Happy Desk Manager

De meeste ondernemers hebben een ineffectieve website zonder duidelijke boodschap. Dus ik heb een 5-stappen-proces gemaakt dat is het creëren van een aangepaste en aangesloten website om uw web succes te maken. Zie Happy Desk

Ben je freelance? Word lid van onze Webflow-community. We praten over de website, het ontwerp, het bedrijfsleven, enz. De gemeenschap groeit en zal u veel advies kunnen geven om uw bedrijf te ontwikkelen. Het is deze kant op.

Schrijf je in en check outMy online methode.

Hallo đź‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

13/8/2020

Inhoud vs. Ontwerp: Waar te beginnen?

Meestal werken we aan het visuele voor de inhoud en niet andersom. Alleen, heb je nagedacht over het resultaat als we de inhoud voor het ontwerp maken?

Ik ben geĂŻnteresseerd
13/8/2020

Hoe verander je het Open Graph-beeld op sociale netwerken?

Wat is de Open Graph afbeelding. Waarom is het belangrijk? Hoe wijzigt u de Open Graph afbeelding van uw pagina op Webflow? Ontdek hier de antwoorden.

Ik ben geĂŻnteresseerd
10/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geĂŻnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĂŻnteresseerd!