freelance administratie
Foto door Othmar Vigl op Pexels

Een freelancer is een zelfstandige ondernemer. Deze professionele status vereist dat u persoonlijke verantwoordelijkheid neemt voor alle administratieve taken, en natuurlijk voor commerciële activiteiten. Om het freelance administratief beheer beter te kunnen uitvoeren, geef ik u in dit artikel daarom wat advies.

Creëer master records voor klantenbeheer

Zeer belangrijk, het klantenbeheer is een belangrijke factor bij het organiseren van al uw activiteiten. Bovendien kunt u daardoor uw prestaties als freelancer verbeteren. explique !

Freelance, je moet je klanten zelf vinden. Sommigen blijven er naar zoeken, anderen zijn tevreden met bestaande klanten. In ieder geval moet u uw klantenkring beheren! Je moet ze ook trouw houden, en om dat te doen, moet je ervoor zorgen dat ze tevreden zijn. U zult dit nooit kunnen doen in een dashboard waar u alles wat er te weten valt over uw klanten opneemt (zeker niet als u er meer dan drie heeft).

freelance administratie
Foto door George Becker op Pexels

Regelmatige analyse en controle van alle activiteiten

Door al uw activiteiten te analyseren en te volgen, zult u bepaalde missies niet snel vergeten. Hoe gaat u te werk?

Analyse voor efficiënt freelance administratief beheer

Een freelancer moet elk contract dat hem wordt aangeboden van boven naar beneden bestuderen. Ik heb het over de voorwaarden van de opdracht, of de organisatie van het werk...

Zorg voor de bestelling en levering

Ook hier is het zinvol om orderverwerkingsvellen op te stellen. Het zal dan veel gemakkelijker zijn om ze te programmeren:

  • Nieuwe opdrachten
  • Orderafhandeling
  • Beschikbare orders
  • Leveringen

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

Freelance administratief beheer: het omvat de planning van uw planning

Het parallelle beheer van administratieve en commerciële taken is niet eenvoudig, zeker niet voor één persoon. Om dit te doen, heb je een goed gevoel voor organisatie nodig! Tijdmanagement kan zeer bepalend zijn voor een beter beheer. Zoals ze vaak zeggen: tijd is kostbaar.

Dus breng een paar uur per dag door met het plannen van alles. Soms is een half uurtje genoeg. Andere keren heb je meer nodig. Als je al deze aanbevelingen hebt opgevolgd, kun je zoveel klanten aanspreken als je wilt.

freelance administratie
Foto door Ylanite Koppens op Pexels

U weet dat er verschillende online tools zijn die u kunnen helpen:

  • uw klantenbestand beheren
  • hou je werk op regelmatige basis in de gaten
  • plan uw planning

Ik gebruik bijvoorbeeld: Airtable, Basecamp, enz.

freelance administratie
Op Wierink Imagin

Conclusie
Vergeet niet voor jezelf te zorgen. Het verhoogt uw capaciteit om te werken, uw productiviteit! Kortom, de status van freelancer is een echte verbintenis, die een grote verantwoordelijkheid en een goede organisatie vereist. De sleutel tot uw succes is gebaseerd op uw vermogen om uw werk te beheren, zowel als manager als als verkoper.

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog ideeën bedacht die ik misschien vergeten ben? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Palombo, manager van Happydesk.

Hallo 👋

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

13/8/2020

Inhoud vs. Ontwerp: Waar te beginnen?

Meestal werken we aan het visuele voor de inhoud en niet andersom. Alleen, heb je nagedacht over het resultaat als we de inhoud voor het ontwerp maken?

Ik ben geïnteresseerd
13/8/2020

Hoe verander je het Open Graph-beeld op sociale netwerken?

Wat is de Open Graph afbeelding. Waarom is het belangrijk? Hoe wijzigt u de Open Graph afbeelding van uw pagina op Webflow? Ontdek hier de antwoorden.

Ik ben geïnteresseerd
10/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geïnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geïnteresseerd!