Foto door Sophia Baboolal op Unsplash

Het fundament van een bedrijf is sterk afhankelijk van zijn vermogen om de producten en diensten die het aanbiedt te verkopen. Vandaar het belang om te proberen meer verkoop te krijgen, ook al is het niet gemakkelijk! Het is immers niet voldoende om te weten hoe je moet verkopen en dus alle kwaliteiten van een goede verkoper te bezitten: aandachtig luisteren en kritisch denken. U moet ook deze twee effectieve verkooptechnieken toepassen:

Foto door DESIGNECOLOGIST op Unsplash

1. Wees er serieus over

De beste tijd om te laten zien dat je een serieus persoon bent, is tijdens je ontmoetingen met je potentiële klanten. Als ze hebben afgesproken om je te ontmoeten, zeg dan tegen jezelf dat dit al een goede zaak voor je is! Dit idee zal je helpen ontspannen... Wees dan nooit te laat. Anders is de eerste indruk die ze van je krijgen dat je niet professioneel bent.

Op tijd komen voor een afspraak is al een goede zaak, maar het is niet genoeg. Kom met iets waardevols, een analyse van de situatie van uw klant✧ bijvoorbeeld: zijn sociale netwerken, zijn website... In plaats van ze gewoon aan hem te laten zien, moet je uitleggen wat er op staat. Stel bij voorkeur een oplossing voor. Hij zal dan zien dat je niet alleen serieus bent, maar dat je je goed hebt voorbereid op de afspraak.

Foto door Poojitha Prasad over Unsplash

2. Neem je moed in beide handen.

De datum ging goed. Toch sta je daar een paar dagen of zelfs maanden later nog steeds met je duimen te draaien, je afvragend of hij wel of niet gaat volgen. Dus als hij je nog niet heeft teruggebeld, is het niet dat hij niet geĂŻnteresseerd is om met je te werken. Integendeel, zijn reactietijd varieert meestal van project tot project.

U hebt echter het recht om een herinnering te maken, hetzij per e-mail, hetzij per telefoon. In ieder geval vereist een herinnering altijd moed. Wat uw keuze ook is, u moet de herinnering ook een mooie toets geven. Er zijn veel manieren om dit te doen, maar een van de vele manieren is om hem een artikel te sturen dat voor hem interessant zou kunnen zijn (of een artikel dat je hebt geschreven). Je doel is om te scoren!

Foto door E H op Unsplash

Een kleine bonus

Er is geen magische formule om de verkoop te verhogen. Elk bedrijf heeft zijn eigen technieken. Daarom moet je proberen een vleugje creativiteit in je aanpak te brengen. Ze moeten inderdaad specifiek voor uw bedrijf, product, enz. worden ontwikkeld.

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

YouTube: Wilt u meer verkopen?

YouTube link: https://youtu.be/NQPbJe7J3JE

Ook is een van de beste manieren om uw verkoop te verhogen de opvolging (wekelijks, maandelijks, tweewekelijks... zoals u wenst). Zo kunt u een inschatting maken van wat uw toekomstige omzet zou moeten zijn. Aan de andere kant zal het voor u gemakkelijker zijn om een passend actieplan op te stellen.

Conclusie
Natuurlijk zijn dit niet de enige technieken om uw omzet te verhogen. Maar ze zijn de eenvoudigste, meest directe en snelste! Desalniettemin zal ik graag andere tips met u delen om meer verkoop te krijgen. Aarzel niet om je in te schrijven of stuur me een e-mail.

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog tips gevonden die ik misschien vergeten ben tijdens het schrijven? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Prins Happy Desk
Kevin Prins, Happy Desk Manager

De meeste ondernemers hebben een ineffectieve website zonder duidelijke boodschap. Dus ik heb een 5-stappen-proces gemaakt dat is het creëren van een aangepaste en aangesloten website om uw web succes te maken. Zie Happy Desk

Ben je freelance? Word lid van onze Webflow-community. We praten over de website, het ontwerp, het bedrijfsleven, enz. De gemeenschap groeit en zal u veel advies kunnen geven om uw bedrijf te ontwikkelen. Het is deze kant op.

Schrijf je in en check outMy online methode.

Hallo đź‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

13/8/2020

Inhoud vs. Ontwerp: Waar te beginnen?

Meestal werken we aan het visuele voor de inhoud en niet andersom. Alleen, heb je nagedacht over het resultaat als we de inhoud voor het ontwerp maken?

Ik ben geĂŻnteresseerd
13/8/2020

Hoe verander je het Open Graph-beeld op sociale netwerken?

Wat is de Open Graph afbeelding. Waarom is het belangrijk? Hoe wijzigt u de Open Graph afbeelding van uw pagina op Webflow? Ontdek hier de antwoorden.

Ik ben geĂŻnteresseerd
10/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geĂŻnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĂŻnteresseerd!