referentie in het gebied van de coworking
Foto door Vladimir Proskurovskiy over Unsplash

Ooit schreef ik in een van mijn artikelen dat coworking space tegenwoordig de nieuwe standaard is. Zowel zelfstandigen als jonge ondernemers en micro-ondernemers worden aangetrokken door dit nieuwe concept: werken in een ruimte die gedeeld wordt met andere professionals. Het feit dat er elk jaar meer en meer coworkinggebieden aan de oppervlakte komen, kan alleen maar als vanzelfsprekend worden beschouwd! Maar wie is de echte referentie in de coworking ruimte?

De nieuwe coworking gebieden vs. de oude gebieden

Niet alle gebieden zijn erg populair: sommige zijn levendiger, andere nog minder levendig. De reden is vrij eenvoudig, de nieuwe samenwerkingsruimten hebben moeite om zich bekend te maken terwijl de oude goed bezig zijn met hun marketingstrategie, om zo de referentie te worden in de coworking space.

Zeker, op lokaal niveau zijn alle coworkinggebieden bekend (zowel de gebieden die recentelijk aan de oppervlakte zijn gekomen als de gebieden die de afgelopen jaren hebben bestaan). Maar is dat genoeg? En als er bij u in de buurt maar een paar freelancers, mirco-ondernemers...? Daar zal alles blokkeren, tenzij mond-tot-mondreclame goed werkt..... Toch is het een vrij passieve methode, je moet misschien nog lang wachten.

Gelukkig kun je het tempo opvoeren, als ook jij de referentie wilt worden in de coworkingruimte.

referentie in het gebied van de coworking
Foto door Dan Gold op Unsplash

De juiste formule om de referentie te worden in de ruimte van het coworkingproces

Het enige wat je hoeft te doen is je te laten inspireren door de coworking spaces die met succes hun marketing en social media strategieĆ«n hebben geĆÆmplementeerd. Deze kaders zijn inderdaad zeer succesvol, want elke dag komen er nieuwe mensen bij en worden ze zelfs lid. Wat hebben ze meer in het bijzonder gedaan?

Ze hebben een correcte marketingstrategie aangenomen: ze hebben niet alleen websites gemaakt om zich bekend te maken. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is het hebben van een showcaseplaats niet genoeg. Ook het onderhoud ervan is noodzakelijk (technieken, inhoud, ontwerp, enz.). Tegelijkertijd mogen sociale netwerken niet worden overtroffen.

Soms is het nodig om een beroep te doen op een professional om dit doel te bereiken: de referentie te zijn in de ruimte voor coworking.

referentie in het gebied van de coworking
Foto door Dan Gold op Unsplash

Waarom is het zo belangrijk om jezelf bekend te maken?

Laat me je overtuigen door de cijfers. De studies uitgevoerd door Freelance 2018 Mout-Ouishare laten zien dat freelancers in de westerse wereld exponentieel groeien in een exponentieel tempo. In slechts 10 jaar tijd is een stijging van 126% waargenomen. In 2016 waren er meer dan 830.000 zelfstandigen in Frankrijk.

Kunt u zich hun huidige lidmaatschap voorstellen, wetende dat binnen 10 jaar.., Opstijging schat dat 50% van de werknemers in de VS freelancers zullen zijn? De meesten van hen houden echter van reizen en werken daarom als nomaden. Tijdens hun reis zullen ze op zoek gaan naar collaboratieve werkplekken, meer bepaald: de referentie in de ruimte van het coworken. Niet alleen biedt de werkomgeving op dergelijke plaatsen vriendelijkheid, maar het is ook een goede gelegenheid om andere professionals te ontmoeten.

Kortom, door u bekend te maken, heeft u alle kansen om steeds meer nieuwe professionals uit de hele wereld aan te trekken. Is dat niet de droom van elke coworking space manager?

referentie in het gebied van de coworking
Foto door CoWomen op Unsplash

Conclusie

Ook al ben je een van degenen die nog maar kort geleden hun coworking ruimte hebben gecreƫerd, je bent in staat om de ladder te beklimmen, en nieuwkomers (waarom niet nieuwe leden) te verwelkomen in je werkruimte. Het enige wat u hoeft te doen is de juiste formule te kiezen! En zelfs degenen die al succesvol zijn in hun collega-afdeling kunnen verder zien, en niet stoppen met het leveren van inspanningen. De referentie worden in coworking is voor iedereen mogelijk!

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog tips gevonden die ik misschien vergeten ben tijdens het schrijven? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Prins Happy Desk
Kevin Prins, Happy Desk Manager

De meeste ondernemers hebben een ineffectieve website zonder duidelijke boodschap. Dus ik heb een 5-stappen-proces gemaakt dat is het creƫren van een aangepaste en aangesloten website om uw web succes te maken. Zie Happy Desk

Ben je freelance? Word lid van onze Webflow-community. We praten over de website, het ontwerp, het bedrijfsleven, enz. De gemeenschap groeit en zal u veel advies kunnen geven om uw bedrijf te ontwikkelen. Het is deze kant op.

Schrijf je in en check outMy online methode.

Hallo šŸ‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

25/9/2020

Een website ontwerpen : De Gids

Als webdesigner is het uw rol om ervoor te zorgen dat de gebruikerservaring succesvol is! Daarom heb ik deze webdesign gids opgesteld: 10 praktische tips

Ik ben geĆÆnteresseerd
17/9/2020

Hoe kies je de typografie van een site?

Typografie is een vorm van grafisch ontwerp op zich en daarom moet er bijzonder veel belang worden gehecht aan de keuze van de typografie.

Ik ben geĆÆnteresseerd
11/9/2020

Kleurtheorie in webdesign

Kleur in webdesign is erg belangrijk. Hoe kiest u de te gebruiken paletten (titels, knoppen, enz.)? Hier is de theorie van de kleuren.

Ik ben geĆÆnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĆÆnteresseerd!