HEY

Neem deel aan de volgende Webflow uitdaging!

Maak een verkooppagina aan op Webflow (10 essentiële elementen)

Er zijn veel kant-en-klare verkooppaginasjablonen. U kunt uw verkooppagina's echter wel differentiëren op Webflow. Hoe kan ik dat doen?

Bijgewerkt op

30/1/2021

Maak een verkooppagina aan op Webflow (10 essentiële elementen)

In je carrière heb je waarschijnlijk kant-en-klare verkooppaginasjablonen gezien. En ze zijn niet slecht... Voor kant-en-klaar. Maar wat heeft het dan voor zin om een webdesigner te gebruiken om een verkooppagina te ontwerpen? Maak je geen zorgen, er zijn vele redenen waarom je een professional moet inhuren om dit te doen.

Dat is wat we gaan zien in dit artikel.

🌈Sondage

Wat kan volgens u bedrijven ervan weerhouden om een webdesigner te gebruiken voor hun verkooppagina?

Het is te duur.
Het resultaat is (bijna) hetzelfde als bij de gratis templates die al klaar zijn voor gebruik.
Andere? Voel je vrij om je mening te delen

Samenvatting

Definieer de doelstelling van de klant

Identificeer het doelwit van zijn cliënt

Lees meer over de standaarden van de verkooppagina's

  1. Held
  2. Diensten
  3. Sectie: Hoe werkt het?
  4. Sociaal bewijs
  5. Formulier
  6. Team
  7. Service / productprijs
  8. FAQ
  9. Middelen Middelen
  10. Voetregel

Andere nuttige tips

Conclusie

Video

Hij definieert de doelstelling van zijn cliënt

Als u al enige ervaring heeft met webdesign, weet u dat alle klanten verschillend zijn. En als je dit nog niet gezien hebt, verzeker ik je dat het zal komen! Ze hebben verschillende visies, verschillende manieren van denken... en vooral, hun doelstellingen zijn niet hetzelfde. Terwijl sommigen hun imago willen verbeteren, richten anderen zich op het verhogen van hun omzet. Nog anderen willen hun gemeenschap uitbreiden...

In ieder geval heb ik gemerkt dat de doelstellingen in het algemeen draaien om :

  • Behandeling van een beeld
  • Bemoedigende inzet
  • Omzetting van prospects in klanten

Afhankelijk van het doel dat uw klant voor zichzelf heeft gesteld, zal uw manier van ontwerpen van de verkooppagina anders zijn.

Hij definieert het doelwit van zijn cliënt

Als uw klant een verkooppagina wil maken, is dat niet voor hem. Het is vooral voor zijn eigen klanten. Maar wie zijn ze? Ken je ze goed genoeg? Heb je de tijd genomen om ze te leren kennen? Zo niet, dan is het nu tijd om dat te doen.

Voor elk type publiek zult u ook verschillende methoden moeten gebruiken. Om u te helpen, adviseer ik u om niet tevreden te zijn met algemene informatie over dit doelwit. Ga in op de details: wat zijn de "pijnpunten" van hun cliënt, hun behoeften en de situatie waarin ze leven?

Voor meer informatie, hier is een aanwijzing die u kunt volgen:

  • Demografische gegevens (het land waar ze vandaan komen, hun leeftijd, burgerlijke staat, werk...).
  • Sleutelwoorden (op het niveau van de natuurlijke referentie van de site, helpen de gegevens met betrekking tot de vaak door de doelgroep gebruikte sleutelwoorden veel: welke zoekopdrachten ze het meest gebruiken, wat ze nooit zullen gebruiken...).
  • De interesse van de doelgroep (welk merk trekt hen al aan? Welk merk bevalt hen niet? Enz. Zo kunt u inspiratie putten uit merken die hun aandacht hebben getrokken, zonder ze domweg te kopiëren.)

Hoe meer je ze kent, hoe beter je ze zult begrijpen. Dan weet je wat voor soort ontwerp het beste bij hen past (prestaties, bruikbaarheid en aantrekkelijkheid).

Hij kent de normen van de verkooppagina's

Ik heb het over de elementen die absoluut noodzakelijk zijn om op een verkooppagina te verschijnen. Alleen een professionele webdesigner is in staat om ze te kennen. In deze paragraaf zal ik het hebben over 10 elementen. Als u denkt dat u anderen kent, aarzel dan niet om commentaar te geven!

Het feit dat ik deze 10 elementen opsom, betekent niet dat ze op een willekeurige verkooppagina tegelijk of in die volgorde moeten worden gezet. Afhankelijk van waar je het gaat plaatsen (o.a. homepage), kies je de elementen.

landingspagina op Webflow
https://www.happydesk.be/video-de-formation-gratuites

1. Held

Ik denk dat ik het al meer dan eens heb herhaald in mijn blogberichten: bezoekers geven uw website heel weinig tijd voor hun eerste bezoek (tussen 10 en maximaal 20 seconden). Dus het eerste waar ze mee te maken krijgen zal aantrekkelijk genoeg moeten zijn om hun aandacht te trekken. Dit eerste ding, op een verkooppagina, is niemand minder dan de held.

Daarom zal deze held een duidelijke boodschap moeten overbrengen (wat doet uw klant, wat maakt hem anders, welke voordelen kunnen worden behaald door gebruik te maken van zijn diensten of door zijn producten te kopen, hoe in te schrijven op zijn aanbod...). Alleen, wat heeft deze boodschap voor zin als het niet warm is? Inderdaad, een goede communicatie met de doelgroep is een must! Het zal u helpen om een vertrouwensrelatie op te bouwen en u dus aanmoedigen om naar beneden te scrollen om meer te weten te komen.

Airbnb's Hero is een mooi voorbeeld! Het is eenvoudig. Een eenvoudige blik is voldoende om de bezoekers de activiteit van de site te laten begrijpen, de diensten die de site aanbiedt, enz.

2. Diensten

Helaas is Held niet genoeg om het allemaal duidelijk te maken. Het geeft slechts een algemeen idee. Het gedeelte dat gereserveerd is voor de uitleg van de aangeboden dienst of het aangeboden product, zal de rest van het werk doen. Immers, als u gedetailleerde informatie verstrekt in de Hero, zullen bezoekers geen reden hebben om verder te bladeren.

Dus, in deze sectie, zult u precies uitleggen: hoe zijn uw diensten/producten de OPLOSSING?

Laat me u twee andere zeer succesvolle voorbeelden geven:

De serviceafdeling van Zendesk Sell

Het is een verkoopautomatiseringssoftware om prospects op te sporen. Het helpt ook bij het beheer van de verkoop. Voor hun verkooppagina, in de service sectie, gebruikten ze een combinatie van afbeeldingen en illustraties om hun producten eenvoudig, duidelijk en snel uit te leggen. Deze illustraties, vergezeld van een korte beschrijving, zijn eenvoudigweg: aantrekkelijk en vol actie.

Het servicegedeelte van LeadPages

In de voorgedefinieerde verkooppaginasjablonen of in de voorgedefinieerde functionaliteiten wordt vaak de 3-koloms service layout gevonden. Dit is wat LeadPages heeft gebruikt, en eerlijk gezegd is het ook een puur succes! De doelgroep begrijpt direct, zonder moeite, welke producten LeadPages aanbiedt en welke oplossingen ze precies bieden.

3. Sectie: Hoe werkt het?

Nog steeds met het doel de mensen aan te moedigen om naar beneden te scrollen, moeten we de nieuwsgierigheid van de internetgebruikers blijven wekken. Dus onthul niet alles in de service sectie. Een andere sectie: proces / hoe het werkt kan nog steeds worden gedaan. Hier zet u demonstraties of een kleine tutorial over het gebruik van uw producten.

Voor Buffer lieten ze de te volgen stappen zien om hun producten te gebruiken.

4. Sociaal bewijs

Voor prospects is er niets geruststellender dan het hebben van bewijs! En sociaal bewijs is erg belangrijk. Ik heb het hier over getuigenissen, en echte getuigenissen daarbovenop (vooral niet fictief, want ze zijn nutteloos; integendeel, fictieve getuigenissen verlagen het imago van de site alleen maar).

Wat nodig is, zijn echte mensen die praten over hun ervaringen met de producten of diensten die de site aanbiedt. Wees bij het vragen naar getuigenissen duidelijk over de vraag die klanten moeten beantwoorden: welke problemen zijn ze eerder tegengekomen en welke oplossingen heeft het product/de dienst opgeleverd?

De getuigenissen zijn niet alleen geruststellend, maar inspireren ook andere bezoekers. Het rooster deed het ook erg goed. Naast de betreffende getuigenissen plaatste hij op de site het aantal mensen dat hun product heeft gebruikt. Dit kan andere internetgebruikers alleen maar inspireren en hen doen besluiten om het product op hun beurt te gebruiken.

Ik wil er ook op wijzen dat Lattice het vertrouwen van de mensen wist te winnen. Ze stellen een persoon voor die zeer bekend is in het vakgebied waarin ze actief zijn. De auteurs van de getuigenissen kunnen immers een grote invloed hebben op de beslissing van de prospects.

Dan heeft Google Adsense strategisch gehandeld. Het zet alleen foto's van hun klanten op deze sectie. Wanneer u erop klikt, wordt u doorgestuurd naar video's van getuigenissen op YouTube of andere sociale netwerken. Het doel is dan om deze andere netwerken te promoten. Dit zal klanten alleen maar motiveren om in te stemmen met het geven van hun mening over producten/diensten.

5. Formulier

Zonder vooruitzichten (en vooral zijn contactgegevens) zijn er geen zaken te doen. Zo is het nu eenmaal, en we kunnen er niets aan doen! Maar hoe win je leads? U hoeft alleen maar op uw verkooppagina een inschrijvingsformulier in te vullen (voor een nieuwsbrief, een dienst, enz. afhankelijk van het doel van uw klant, zoals ik aan het begin van deze gids heb uitgelegd).

Ik heb het niet alleen over het formulier op de vijfde plaats, want dat is de beste plaats om het te zeggen. Op dit moment heeft u al een vertrouwensrelatie met uw prospects opgebouwd. Als het zover komt, is dat omdat ze ervan overtuigd zijn (of bijna) dat de aangeboden dienst de moeite waard is. De logische volgende stap is dan het registreren op uw site (uiteraard volgens de regels van de RGPD).

Ook hier moet je voorzichtig zijn met wat je zegt. Deze stap gaat niet alleen over het uitnodigen van mensen om zich in te schrijven op uw site of uw mailinglijst. Ze moeten begrijpen dat ze iets te winnen hebben en dat ze dit nodig hebben. Hier is een tip die elke keer werkt, als u maar precies weet wat uw klanten nodig hebben:

Gebruikt een loodmagneet, d.w.z. biedt iets gratis in ruil (gratis proefversie, ebook, etc.). Vergeet je duidelijke en precieze CTA niet.

Neem Webflow als voorbeeld. In ruil voor een e-mail van zijn prospects biedt hij een gratis proef aan. Trouwens, ik maak van de gelegenheid gebruik om u aan te sporen dit te doen. Je zult zien dat je niets te verliezen hebt door het te proberen. Hier is de link

https://nl.happydesk.be/video-de-formation-gratuites

6. Team

Zelfs als uw producten zeer efficiënt zijn en u het goed heeft uitgelegd aan uw websitebezoekers, zijn de risico's dat ze weggaan zonder iets te doen nog steeds hoog. Om een echte vertrouwensrelatie op te bouwen en zo gemakkelijk uw prospects te overtuigen, moet de eigenaar van de site zichzelf en zijn team voorstellen.

Als toekomstige klanten niet eens weten wie er achter de site zit, denk je dan dat ze er blindelings op kunnen vertrouwen? Vooral omdat ze geld zullen investeren in het product / de dienst.

Bovendien is het presenteren van je team een manier om je te onderscheiden van de concurrentie. Elk lid van een team is anders, met zijn of haar eigen persoonlijkheid, waarden, enz. Ook elk team, elk bedrijf is anders. We kunnen dit verschil net zo goed benadrukken om nog meer op te vallen.

We hebben Buffer 's voorbeeld al gezien voor de "hoe het werkt" sectie, maar ik zal je meer vertellen over hun voorbeeld voor de team sectie. Ze zeiden niet alleen wie ze zijn (achternaam, voornaam en functie), maar legden ook hun cultuur uit, die van hun bedrijf, hun afkomst... Terwijl de leden op afstand werken (telewerken), geeft het weten van hun afkomst al vertrouwen. Het geeft ook de indruk dat men dichter bij hen staat en dat het abonneren op hun dienst niet eng is.

7. Service / productprijs

Door de prijs van een dienst of product bloot te leggen, wordt transparantie bereikt. En dat vergroot alleen maar het vertrouwen in de vooruitzichten. Aan de andere kant helpt het tonen van prijzen om veel tijd te besparen. Waarom?

Simpelweg omdat degenen die geïnteresseerd zijn in de voorgestelde producten hun mail niet hoeven te openen om een bericht te sturen naar de support, of om een lange mail te schrijven op een contactformulier. Sommige mensen haten zelfs het idee om dat te doen, en ze doen het niet. Dat is jammer, want uw klant zou een potentiële klant hebben verloren!

Het tonen van de prijs in dit stadium is ook verstandig. Dit kan worden beschouwd als de laatste stap in de omschakeling. Alleen al het bekijken van de prijs kan prospects helpen om eindelijk de stap te zetten.

Er zijn verschillende manieren om deze prijzen te tonen: Voor Drift en Typeform geven ze de bezoekers een keuze aan betaalmethoden (per maand, per jaar, enz.), met voor elk ervan de te winnen functies.

8. FAQ

Er zullen altijd vragen zijn. Als een prospect geen vragen heeft over de gegeven dienst, heeft hij alles begrepen of heeft hij niets begrepen (dit laatste is minder waarschijnlijk als je al mijn aanbevelingen tot nu toe hebt opgevolgd).

Laten we dus aannemen dat uw klant een tiental prospects heeft en dat ze hem allemaal een e-mail sturen over de werking van de diensten. Hij is overweldigd en zal een enorme hoeveelheid tijd besteden aan het beantwoorden van al deze e-mails. Op een gegeven moment zal hij misschien een beroep moeten doen op andere mensen om voor ondersteuning ter plaatse te zorgen.

Maar hij heeft de keuze:

  • Stel een klantenserviceteam samen dat al deze e-mails en telefoontjes beantwoordt.
  • Plaats een sectie: FAQ (Frequently Asked Questions)

Zonder na te denken, kies ik voor de tweede optie. Een echte besparing van tijd en geld.

Het FAQ-gedeelte helpt ook om twijfels over bepaalde zaken weg te nemen en stimuleert zo de vooruitzichten om snel een beslissing te nemen.

Lyft 's voorbeeld is inspirerend. Hij stelde een reeks vragen over dit onderdeel. Als u erop klikt, wordt het antwoord onmiddellijk weergegeven. Merk op dat alle vragen zinvol zijn. Misschien hebben ze de herhalende vragen die ze in hun e-mails hebben gekregen daar geplaatst.

Wat PayPal betreft, hebben ze hun vragen gecategoriseerd zodat hun klanten niet verdwaald raken!

9. Bronnen

Soms zijn eenvoudige statistieken genoeg om te overtuigen. Iets concreets zien kan inderdaad alles veranderen. Meestal worden ze gebruikt om argumenten te ondersteunen. Ik neem het voorbeeld van Lattice, die in de sectie sociaal bewijs, het aantal mensen die al gebruik hebben gemaakt van hun dienst. Dit toont aan dat hun oplossing werkt! Het stelt ook de bezoekers gerust en laat vooral zien dat het bedrijf een zekere expertise heeft.

10. Voetregel

Tot slot komen we bij het laatste element: de voetballer. Vermijd de fout van het ontwerpen van dit spel in haast. Integendeel, deze stap verdient onze volledige aandacht. Omdat het het laatste deel is dat de bezoeker ziet, moet het zijn vertrouwen wekken en hem aanmoedigen om actie te ondernemen (aankoop van de producten of gebruik van de diensten).

Niet alleen moet u zich richten op het ontwerp, maar ook zorgen dat alle benodigde informatie aanwezig is: voorwaarden, nuttige links en algemene voorwaarden. Alleen al de wetenschap dat deze pagina's op een site bestaan, helpt mensen te vertrouwen. Sommige van hen nemen zelfs de moeite om de informatie over hen te controleren.

Onthoud: als je een site hebt die zich richt op verschillende mensen in verschillende talen, is de taalselector essentieel. Ik heb u al laten zien hoe u een meertalige site op Webflowkunt ontwerpen, met behulp van Weglot.

Andere nuttige tips

Stel dat je alle adviezen die ik eerder heb uitgelegd hebt opgevolgd, maar tot nu toe heb je het gevoel dat er niets aan de hand is. Misschien heb je andere dingen verwaarloosd, zoals de inhoud, de snelheid van de site...

Copywriting

Nu het ontwerp afloopt, blijft alleen de inhoud van de tekst over. In de training praat ik ook over het feit dat Design en Copywriting hand in hand moeten gaan. Sommigen doen een beroep op professionals, anderen zorgen er zelf voor. Wat je ook kiest, het is essentieel dat je de basis van goed copywriting kent:

  • Een eenvoudige boodschap: je hoeft geen technisch jargon te gebruiken dat slechts een handvol mensen kent. Korte zinnen met een eenvoudige woordenschat kunnen de truc uithalen.
  • Focus op het doel, niet op de producten of diensten. Welke voordelen bieden ze bijvoorbeeld? Hoe gaan ze de lezers helpen? enz.

Onthoud: het doel is om te communiceren met de lezers , niet om hen te voorzien van een lang tekstveld of een webpagina in te vullen.

Snelheid van de site

Studies tonen aan dat na 3 seconden, als de pagina van een website nog niet wordt weergegeven, 53% van de gebruikers (met name op mobiele telefoons) op zoek gaat naar een andere site. Deze sites hebben dus een zeer hoge bounce rate (wat erg slecht is op het gebied van natuurlijke verwijzingen).

Hoe kunnen we dit verhelpen? De eerste oplossing is te kiezen voor een snelle hosting van de site. Gelukkig voor degenen die Webflow gebruiken, is dat het geval! Vervolgens moet u ervoor zorgen dat alle afbeeldingen op de site (en niet alleen op de verkooppagina) worden gecomprimeerd. U kunt dit doen met behulp van gratis online tools of zelfs Photoshop.

Als je klaar bent met dit alles, is het eindelijk tijd om de snelheid van de site te controleren op een online simulator. De strengste, maar de referentie in het veld, staat inderdaad op de PageSpeed-inzichtstest die door Google wordt voorgesteld.

Conclusie

Een verkooppagina kan dus een specifiek doel bereiken, of het nu gaat om het converteren van een klant, het verbeteren van het imago van het merk of het creëren van een community. Daarom zijn kant-en-klare sjablonen voor verkooppagina's niet per se geschikt voor alle websites. Het zou een verspilling van tijd en geld zijn. Om dit te vermijden (voor u en uw klanten), raad ik u aan om te kiezen voor op maat gemaakte verkoopspagina's! Bovendien, na het lezen van deze gids, bent u zeker meer dan bekwaam in het maken van effectieve verkoop pagina's.

Opmerkingen

Koffiepauze

4 items die je misschien leuk vindt

VRIJE TRAINING

Schrijf je hier in om de gratis Discovery Training te ontvangen
.

Begin met de Discovery Training, waar u de basis van Webflow leert en een voorproefje krijgt van wat u kunt verwachten in de Start Weblow training.

Start de gratis training