rekening voor een noodgeval
Foto door Natalie Breeze over Unsplash

Een klant neemt contact met mij op, en hij vertelt me dat hij belangrijke opdrachten voor mij heeft (die hij snel moet uitvoeren!). Wat moet ik doen? En vooral: hoe moet ik deze noodsituatie in rekening brengen? Voor u zal ik deze vragen in dit artikel beantwoorden: hoe kan ik een noodgeval in rekening brengen - de stappen die u moet nemen.

Denk na over de beperkingen voor het factureren van een noodgeval.

Het eerste wat u moet doen voordat u een noodgeval factureert, is uw planning te herzien. Hoeveel projecten heeft u op dit moment? Misschien veel? Misschien is er niet Ć©Ć©n? In ieder geval zal de missie die uw klant op het punt staat u toe te vertrouwen uw dag veranderen, zelfs de dagen en maanden die volgen......

Wanneer u voor deze noodsituatie gaat factureren, moet u rekening houden met deze wijziging in de planning; dit is duidelijk. Hoe doe je dat? Nou, stel zelf een percentage in (het tarief hangt alleen van jou af). De prijs die je normaal gesproken voor zo'n missie bepaalt, wordt dan vermenigvuldigd met dit percentage.

Deze wijziging in de planning is echter niet het enige criterium waarmee rekening moet worden gehouden. Er zijn vele andere, namelijk: de complexiteit van het project, de levertijd van de missie, enz.

rekening voor een noodgeval
Foto door foto's door mier op Unsplash

Alvorens de dringende missie te aanvaarden

De grootste fout die ooit door veel mensen is gemaakt, nog voor het factureren van een noodgeval, is om de missie meteen te accepteren zonder erover na te denken. Doe niets in de aanloop naar het moment.... Ten eerste moet u de lucht met uw klant vrijmaken; dit is de basis! Vertel hem de prijs die u voor dit project vraagt (gezien het percentage dat we net zagen). Het is aan hem om te beslissen of het hem goed uitkomt of niet.

Van zijn kant beschrijft hij het project voor u. En als jouw voorwaarden goed zijn voor hem en de zijne voor jou, dan is dat prima. Anders vermijden jullie beiden onaangename verrassingen. Je hoeft geen project te doen dat je niet eens leuk vindt, terwijl hij geen onverwacht bedrag hoeft te betalen. Misschien denkt hij dat de prijs hetzelfde is als een traditionele missie die zonder urgentie wordt uitgevoerd, wie weet?

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

rekening voor een noodgeval
Foto door Lijsterbes Lam op Unsplash

Wat als hij zegt dat je te veel vraagt?

Het is niet nodig om erop aan te dringen, laat het gewoon los. Het is niet het einde van de wereld, maar toch, u hoeft uw schema niet te reorganiseren. Soms moet je ook aan jezelf denken. Hij is tenslotte degene die haast heeft, maar jij niet.

Vooral omdat als je niet erg hoog typt om een noodgeval in rekening te brengen, heb je jezelf niets te verwijten. Zoals ik in dit artikel vaak heb herhaald, moet de uiteindelijke prijs uw initiƫle prijs zijn, vermenigvuldigd met het percentage dat u hebt vastgesteld volgens uw behoeften, wensen, enz. (en dus evenwichtig).

rekening voor een noodgeval
Foto door yukari harada op Unsplash

Blijf echter tactvol als je hem of haar vertelt dat je hebt besloten de missie te weigeren. Ik verzeker u: het weigeren van een dringende missie is geen probleem!


Kortom, u weet nu welke stappen u moet nemen wanneer een klant contact met u opneemt om u te vertellen dat hij een dringende opdracht heeft om u in vertrouwen te nemen: denk na over uw planning, bekijk samen de voorwaarden van het contract en kondig uw beslissing (weigering of aanvaarding) met tact aan.

YouTube: Hoe te factureren voor een noodgeval

YouTube link: https://youtu.be/OMl4wt6J6yo

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog tips gevonden die ik misschien vergeten ben tijdens het schrijven? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Prins Happy Desk
Kevin Prins, Happy Desk Manager

De meeste ondernemers hebben een ineffectieve website zonder duidelijke boodschap. Dus ik heb een 5-stappen-proces gemaakt dat is het creƫren van een aangepaste en aangesloten website om uw web succes te maken. Zie Happy Desk

Ben je freelance? Word lid van onze Webflow-community. We praten over de website, het ontwerp, het bedrijfsleven, enz. De gemeenschap groeit en zal u veel advies kunnen geven om uw bedrijf te ontwikkelen. Het is deze kant op.

Schrijf je in en check outMy online methode.

Hallo šŸ‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

13/8/2020

Inhoud vs. Ontwerp: Waar te beginnen?

Meestal werken we aan het visuele voor de inhoud en niet andersom. Alleen, heb je nagedacht over het resultaat als we de inhoud voor het ontwerp maken?

Ik ben geĆÆnteresseerd
13/8/2020

Hoe verander je het Open Graph-beeld op sociale netwerken?

Wat is de Open Graph afbeelding. Waarom is het belangrijk? Hoe wijzigt u de Open Graph afbeelding van uw pagina op Webflow? Ontdek hier de antwoorden.

Ik ben geĆÆnteresseerd
10/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geĆÆnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĆÆnteresseerd!