sorteerlijstweergave
Foto door Pierre Châtel-Innocenti op Unsplash

Weet je nog dat ik je vertelde over Sortlist, ongeveer 3 maanden geleden? Ik heb je die dag beloofd dat ik je een sorteerlijst zou geven. En dus is het tijd! Maar voordat ik je vertel hoe ik me voel, wil ik dat je eerst begrijpt waarom ik op dit platform ben.

Waarom een sorteerlijst?

Ten eerste had ik veel werk, waardoor het voor mij onmogelijk was om nieuwe klanten te werven. Zoals u waarschijnlijk weet, kost prospectie veel tijd! Je moet altijd bellen, afspraken maken, onderzoek doen... Dus ik wilde me inschrijven op een platform dat me al dit werk zou besparen, en volgens mij leek Sortlist echt iets voor mij te zijn!

Ten tweede wil ik nu grotere projecten aanpakken zonder van de daken te hoeven schreeuwen dat ik de juiste webdesigner ben voor de klus. Maar niet alleen grote projecten, ik wil het laten duren. Ik wil stabieler zijn en dus langlopende projecten hebben, doorlopende projecten (zodra het ene eindigt, moet het andere beginnen, enzovoort).

Reclame is een goed idee, maar reclame betekent extra kosten. Het is waar dat ik al bezig ben met de natuurlijke referentie van mijn site, maar het kost tijd om het echt te laten werken. Dus, als ik snellere resultaten wil, moet ik natuurlijk in de reclame komen (op Facebook, Google, enz.). Maar ik denk dat Sortlist sneller is dan dat ;)

Ten slotte, de vijfde reden die mij motiveerde: ik wil nieuwe dingen ontdekken, meer bepaald de wereld van de agentschappen (de meeste klanten die we aantrekken op Sortlist zijn agentschappen).

sorteerlijstweergave
Foto door Robert Metz op Unsplash

Sorteeradvies: Gratis of Betaald?

Toen ik me voor het eerst inschreef voor Sortlist, nam ik het gratis plan. En toch had ik twee projecten kunnen winnen! Dus ik dacht dat als ik niets zou uitgeven en dergelijke kansen zou kunnen krijgen, hoe zou het dan zijn als ik me inschreef voor het betaalde plan?

Toen heb ik me aangemeld voor pay-per-view. Maar net als ik hoef je je niet in te schrijven voor een pay-as-you-go aanbod in de eerste plaats. Begin in plaats daarvan met het gratis plan, de tijd om vertrouwd te raken met het platform bijvoorbeeld (maak je geen zorgen, er is geen haast bij).

Oordeel over de sorteerlijst

Wat gebeurde er toen ik mijn aanbod overschakelde naar het betalende? Alles ging goed :) Ik moet nog steeds toegeven dat de eerste maand nog niet aan de top was. Het project dat mij werd aangeboden was niet echt interessant (althans, naar mijn smaak). Echter, in de tweede maand had ik ongeveer 4 kansen! En daar kan ik zeggen dat ze heel interessant waren.

Ik heb het hier nog steeds over kansen, maar niet over ondertekende contracten. Dit alles om u te vertellen dat de vermelding op Sortlist een investering is. Je echte doel zou moeten zijn om leads aan te trekken (maar niet noodzakelijkerwijs klanten). In mijn vakgebied heb ik bijvoorbeeld meer dan 900 concurrenten. 900 aanbieders bieden dezelfde service als ik. Naar mijn mening zal Sortlist je uiteindelijk veel geld opleveren (net als alle andere investeringen trouwens).

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

sorteerlijstweergave
Foto door Vera Cho op Unsplash

Zijn er tips op de sorteerlijst?

U wilt uw profiel op Sortlist verbeteren? Doe dan wat ik doe:

  • Ik heb video's ingevoegd zodat mijn profiel zeer aantrekkelijk is. Ik heb bijvoorbeeld casestudy video's gemaakt. Mijn potentiële klanten zullen al een overzicht hebben van mijn expertise.
  • Ik heb zoveel mogelijk feedback van klanten verzameld.
  • Mijn profiel is zeer compleet (logo, beschrijving, contactgegevens, site, telefoonnummer, etc.). De mogelijkheden die u worden geboden zijn bijvoorbeeld gebaseerd op waar u zich bevindt. Verwaarloos dus geen enkele informatie (zelfs niet je adres).
  • Als u overtuigd bent van de efficiëntie van Sortlist, adviseer ik u te migreren naar het betaalde plan. U krijgt toegang tot meer functies (bijvoorbeeld de mogelijkheid om meer projecten te tonen...). Het ideaal zou zijn om per jaar te betalen, maar ik geef de voorkeur aan het maandelijkse plan om mee te beginnen (300 € per maand). Het vernieuwt zichzelf automatisch.
  • Werkt goed met klanten. Het duurt misschien wat langer voordat u de mening van al uw klanten kunt krijgen, maar het is het waard!
  • Gebruik Sorteerlijst badges verstandig.

Na twee maanden namen meer bekende merken contact met mij op :) Ik herinner u er nogmaals aan: er valt tot nu toe niets te winnen (geen ondertekend contract), maar ik ga vooruit. Het concept is voor alle methoden hetzelfde. Als je advertenties maakt, brengen ze je niet meteen klanten, je moet geduld hebben.

sorteerlijstweergave
Foto door Patrick Schneider op Unsplash

Hoe werkt de sorteerlijst?

Wanneer er mogelijkheden zijn, ontvangt u meldingen van Sortlist. Als u geïnteresseerd bent in deze mogelijkheden, heeft u de beschikking over de contacten van uw potentiële klant. U belt hem of stuurt hem een e-mail (uw offerte), en voilà :) Je hoeft alleen maar te wachten.

Conclusie
Uiteindelijk is hier mijn Sortlist-advies: ik vind het leuk! Het is praktisch. Ook al krijg je niet meteen opdrachten, je krijgt wel veel aanwijzingen. Als je echt resultaten wilt behalen, adviseer ik je om je profiel in te vullen (zoals ik eerder heb laten zien).

YouTube: Mijn bericht op SORTLIST na 3 maanden (2020)

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog ideeën bedacht die ik misschien vergeten ben? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Palombo, manager van Happydesk.

Hallo 👋

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

7/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geïnteresseerd
5/8/2020

Hoe de deadlines van een website te beheren?

Als u, net als ik, niet in staat bent geweest om de deadlines van een website te beheren, zal dit artikel over mijn fouten en de manier waarop ik ermee omging u zeker interesseren.

Ik ben geïnteresseerd
3/8/2020

Waar vind je in 2020 inspiratie voor je webproject?

Je hebt al je inspiratie uitgeput en je zoekt momenteel naar een manier om in 2020 inspiratie op te doen voor je webprojecten?

Ik ben geïnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geïnteresseerd!