het aantrekken van klanten via het CTA

Je hebt je eigen website, maar die lijkt niet levendig genoeg? Geen likes of opmerkingen? Het lijkt je niets te brengen? Zelfs geen nieuwe klanten? Maar toen u het creƫerde, wilde u dat het uw klanten zou brengen. Maak je geen zorgen, het is nog niet te laat, je kunt nog steeds klanten aantrekken dankzij CTA's!

Je moet een inkomende marketingstrategie aannemen. Het bestaat uit het verleiden en overtuigen van bezoekers om prospects te worden! Vandaar het gebruik van CTA's. Wat is het precies?

het aantrekken van klanten via het CTA

Ze zijn call-to-action

In het Frans worden ze vertaald als oproepen tot actie. Ze nemen vaak een visuele vorm aan. Wanneer u uw site ontwerpt, moet u ze op strategische locaties plaatsen. Zij begeleiden uw bezoekers ook op hun weg.

Op voorwaarde dat u ze effectief gebruikt, moedigen deze CTA's bezoekers daadwerkelijk aan om een specifieke actie uit te voeren, bijvoorbeeld: navigeren naar de landingspagina. Nu, op zijn beurt, zal deze pagina de bezoeker overtuigen om :

  • Ga verder met de aankoop van uw diensten
  • Vul een formulier in (al dan niet om informatie aan te vragen)
  • Abonneer u op uw nieuwsbrief
  • Upload een bestand (een casestudy, een white paper, een computergraphics, een tutorial, etc...)
  • Bekijk uw video's
  • Deel uw website of een van de artikelen van uw blog op sociale netwerken

Maar hoe laat je je CTA's werken?

Je hebt een CTA nodig op de juiste plaats

U wilt dat uw potentiƫle klant gebruik maakt van uw service? In dat geval moet je het CTA plaatsen waar hij of zij het beste in staat is om te beslissen. Misschien is het na een paragraaf die spreekt over de voordelen van het gebruik van uw webdesign diensten?

Een ander idee is om het na een kleine paragraaf te zetten die uitlegt waarom een bepaald probleem (in verband met de behoeften) dringend moet worden opgelost.

Onderaan het artikel staat een Youtube-video waarin ik dit beschrijf. Steun me door me te abonneren op het Happy Desk Design YouTube kanaal.

het aantrekken van klanten via het CTA

Je hebt een goed geformuleerde CTA nodig

Om klanten op de juiste manier aan te trekken met CTA's, dient u uw formuleringen zorgvuldig te formuleren. Vermijd algemene woorden als "indienen" of "meer lezen" ten koste van alles.

Vergeet niet dat elk woord een toegevoegde waarde moet hebben voor uw lezers. Ze moeten een goede reden hebben om op je CTA's te klikken. Spreek ze direct aan. Gebruik voornaamwoorden zoals "u" (afhankelijk van uw doelen, natuurlijk).

Je hebt een goed geklede CTA nodig

Altijd met het doel om klanten aan te trekken via CTA's, let op hun stijl: tekst, afbeelding, kleur, knopgrootte (als het een knop is), etc.

het aantrekken van klanten via het CTA

Conclusie
Let bij het maken van een website (voor u of uw klanten) vooral op CTA's. Zoals ik heb uitgelegd, kunt u klanten aantrekken dankzij CTA's. Wees echter voorzichtig, uw CTA moet worden afgestemd op uw doelstellingen. Op wat voor soort klanten richt je je echt?

Kom terug naar deze pagina wanneer je maar wilt. Heb je nog ideeƫn bedacht die ik misschien vergeten ben? Zo ja, wat zijn dat dan? Laat hieronder een reactie achter of stuur een e-mail naar hello@happydesk.be.
Kevin Palombo, manager van Happydesk.

Hallo šŸ‘‹

Ik ben op een missie voor je websucces! Wie ben ik?

Wil je het leren?

Het is gewoon...

alles is inbegrepen!

Ontdek de opleiding tot webdesigner

Wat dacht je van wat koffie? Tuurlijk, neem de tijd!

13/8/2020

Inhoud vs. Ontwerp: Waar te beginnen?

Meestal werken we aan het visuele voor de inhoud en niet andersom. Alleen, heb je nagedacht over het resultaat als we de inhoud voor het ontwerp maken?

Ik ben geĆÆnteresseerd
13/8/2020

Hoe verander je het Open Graph-beeld op sociale netwerken?

Wat is de Open Graph afbeelding. Waarom is het belangrijk? Hoe wijzigt u de Open Graph afbeelding van uw pagina op Webflow? Ontdek hier de antwoorden.

Ik ben geĆÆnteresseerd
10/8/2020

Hoe kies je een domeinnaam?

Welke naam u ook kiest voor uw site, het zal altijd een afbeelding oproepen in uw gesprekspartner. Daarom is het belangrijk om de juiste domeinnaam te kiezen.

Ik ben geĆÆnteresseerd

Ik wil...

Happy.business

Omdat elk verhaal begint met een ontmoeting. Laten we contact maken, een echt persoon verbergt zich achter Happydesk en zal blij zijn om te horen wat je hem te vertellen hebt!

Maak een afspraak

Happy.webnews

Omdat we al onze kennis van de digitale wereld ter beschikking stellen van onze Community om hen te begeleiden in hun zoektocht naar websucces.

Lees de blog

Happy.webevent

Omdat het gevoel minder alleen te zijn onze essentie als leiders versterkt. Happydesk organiseert evenementen tussen ondernemers die meer dan gemotiveerd zijn om zichzelf te overtreffen en doelen te bereiken waar men nooit op gehoopt had.

Evenementen bijwonen

Je wilt je helpen om te slagen?

JA, ik ben geĆÆnteresseerd!